Re: jaki antyvirus i firewall dla 2003 enterprise?

Autor: Rafał Zawierta <r.nospam_at_spamno.pl>
Data: Fri 02 Feb 2007 - 00:03:57 MET

Raulh Bloodwor napisał(a):
> Witam
> Mam ochotę zainstalować sobie windowsa 2k3. Mam licencję msdn z uczelni.
> Do ściągnięcia mam albo standard edition albo eneterprise. Według
> informacji na stronie microsoftu enterprise ma więcej funkcji (coprawda
> nie za bardzo wiem do czego one służą, ale co będę sobie żałował, jak
> polibuda funduje :D). Tylko tak się zastanawiam, bo wiem że zwykłe
> antywirusy (i firewalle?) nie chcą działać z 2k3, czy jest jest jakiś
> darmowy AV na ten system?
>
> Pozdrawiam

Ustalmy coś - w domu raczej nie masz tyle kasy, żeby funkcje EE
wykorzystać - chyba że masz serwer z wieloma procesorami i masą RAMu.
Generalnie jeśli chcesz sobie grać i się bawić to 2k3 średni Ci się
spodoba, bo to nie jest system do domu (przynajmniej takie jest moje
zdanie).
Tak więc różnicy HE i EE raczej nie zobaczysz.

Po drugie 2k3 ma wadę - większość programów free (AV i FW) na nim nie
pójdzie. Z AV możesz ClamWin (ale to nie działa jako usługa, tylko
trzeba odpalać ręcznie). Innego nie znalazłem.
Z FW to wbudowany :), a poza nim... Hmm... Chyba tylko Outpost, choć
osobiście nie przepadam.

Pozdrawiam
R.