Re: Problem z instalatorem Windowsa

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 01 Feb 2007 - 17:00:15 MET

"Rafał Zawierta" <r.nospam@spamno.pl> wrote in message
news:epsr35$3sn$1@opal.futuro.pl...
> Witam.
> Problem dotyczy komputera HP x4000.
> Jest na nim dysk SCSI 72GB. I tutaj pojawia się problem.
> Instalator (Win2003) startuje z CD, *wykrywa dysk*, partycjonuje i
> przechodzi do kopiowania plików. No i jak to zwykle bywa po kopiowaniu
> system musi się zrestartować i dalej instalować z dysku. No i
> właśnie - dysk nie startuje (tzn nie bootuje). Konfiguracja bootowania
> to najpierw dysk, potem CD. Jeśli mam włączone bootowanie z CD to w
> kółko startuje początek instalatora, natomiast jeśli wyłączę
> bootowanie z CD to jest "no boot record".

> [...]

Mało miałem do czynienia z dyskami SCSI, ale zgodnie z teorią na dysku
powinieneś mieć plik C:\Ntbootdd.sys, który jest sterownikiem SCSI i
jest wywoływany podczas bootowania przez ntldr, zaś w pliku Boot.ini
ścieżki powinny zaczynać się od scsi() lub signature(), a nie multi().
Plik Ntbootdd.sys uzyskuje się poprzez proste przemianowanie właściwego
pliku sterownika dostarczonego przez producenta kontrolera SCSI (np.
aic78xx.sys w przypadku Adapteca). Oprócz tego partycja powinna być
ustawiona jako aktywna, a w jej bootsektorze powinien był zostać
zapisany kod ntloadera. Kod ten można tam ponownie ręcznie zapisać
poleceniem fixboot wykonanym spod Konsoli Odzyskiwania.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/