Re: Precz z Vista

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 09:52:35 MET

Paweł Tomaszewski napisał(a):
> Bo Win są prostsze w obsłudze dla end usera. Jak ktoś kupi sobie jakiś
> sprzęt to wkłada płytę ze sterownikiem do napędu i nie martwi się
> kompilowaniem jajka czy klepaniem zaklęć w wierszu poleceń albo co gorsza,
> nie idzie zwrócić sprzętu bo ten w ogóle nie działa na jego systemie.

Zapominasz o Windows NT 4.0 i cholernych problemach, żeby
cokolwiek zmusić do działania pod jego kontrolą.

Zapominasz o odmianach 64-bitowych, które przechodzą przez
ten sam okres "wieku dziecięcego".

Tak naprawdę tylko niektóre wersje Windows cieszą się
dobrą, rzekłbym *prawidłową* obsługą posprzedażną.
Obecnie tylko Windows 2000 i XP (do starszych już często
nie ma sterowników!), a teraz zmieni się to na XP i Vistę
pewnie. I to mimo unifikacji modelu sterowników.

Producenci niezależni niestety wspierają tym samym monopo-
lizację rynku, co jest IMHO zjawiskiem bardzo negatywnym.

Swoją drogą ze dwa dni temu środowisko linuksowe otwarło
nowy program. W jego ramach producenci, którzy udostępnią
specyfikację sprzętu i ewentualnie egzemplarze do testów
mogą liczyć na darmowe opracowanie wysokiej jakości otwartych
sterowników do systemów open-source. Ciekaw jestem, jakie
będą rezultaty tego zagrania.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |