Re: naprawa mbr, boot menu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 30 Jan 2007 - 20:11:52 MET

"sd" <sd@sd.com> wrote in message
news:epo46i$s72$1@node4.news.atman.pl...
> widac swiatelko w tunelu:)
>
> podpialem ten drugi dysk pod moj komputer (ktory jest juz sprawny) i
> uruchomilem program TestDisk.
> dalem Repair Boot na partycji systemowej drugiego dysku

Repair Boot hmmm a konkretnie którą opcję wybrałeś? Backup BS czy
Rebuild BS?

Po poprawnym odtworzeniu bootsektora partycji powinieneś uzyskać podgląd
plików na partycji spod Testdiska. Trzeba przejść dwa pierwsze główne
ekrany, zaznaczyć partycję i wcisnąć L. Jest to opisane na dole ekranu.
Nic więcej nie rób z partycją dopóki nie zobaczysz poprawnie swoich
plików.

I jeszcze jedno: przy zabawach z Linuksem dość często zdarza się
przestawienie geometrii dysku. CzyTestdisk pokazuje teraz wszystkie
partycje jako utworzone przy geometrii 254/63?

> po tym zabiegu przepialem ten dysk do pierwotnego kompa
> nie uruchamia sie juz GRUB, uruchamia sie windows, ale po sekundzie
> restart.
> i tak w kolko, tyle ze uruchamia sie czarny ekran i przeprosiny ze nie
> udalo sie uruchomic systemu i tam kilka opcji - wiadomo o co chodzi.
>
> teraz znowu podpialem ten dysk do mojego kompa ale nadal nie widze tej
> partycji systemowej, tzn widze ale jak probuje ja otworzyc to wywala
> blad ze odwoluje sie do lokalizacji ktora jest niedostepna...

Nie podpinaj dysku z uszkodzoną partycją pod Windows. Wszystko rób spod
DOS-a, na przykład TestDiskiem...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/