Re: naprawa mbr, boot menu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 29 Jan 2007 - 20:44:06 MET

"sd" <sd@sd.com> wrote in message
news:eplbnl$i4c$1@node4.news.atman.pl...

> hmm, fajne, mozna sformatowac karte CF, ale skad pobrac DOSa?
> tak zebym mogl bootowac z tej karty i odpalic jakis system?

Na tej stronie http://www.veder.com/nwdsk/#msdos znajdziesz obrazy
dyskietek opartych na MSDOS 7 w formacie img. Trzeba sobie tylko
wypakować zawartość. Ja używam do tego Total Commandera, ale format img
(lub ima - to to samo) obsługuje na przykład Winimage i inne.

> teraz uporalem sie z tym tak ze odpalilem z plyty UltimateBootCd
> program GAG i w nim utworzylem menu startowe i dzieki temu moge
> odpalic juz normalnie windowsa, czyli juz nie mam GRUBa.
>
> teraz pytanie jak wywalic tego GAGa, nie mam juz dwoch systemow, chce
> zeby windows normalnie sie uruchamial.

Usuwasz go tak samo jak Gruba, czyli ==> fdisk /mbr.
Ale zacytuję punkt 4 FAQ:
4. How can I uninstall GAG?
Just boot with the installation floppy (or CD) and choose the option 5.
Z tym że ta procedurka może w efekcie po prostu przywrócić Gruba.

P.S. Ściągnij BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com ,
wypal na płytce CD, zabootuj, pomiń pytanie o instalację, wejdź do MBR
View i kliknij Std MBR. To to samo co fdisk /mbr spod DOS-a.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/