Re: Błąd usługi kopiowania woluminów w tle - brak możliwości zrobienia kopii zapasowych

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 15:29:27 MET

> [...]
> Data: 2007-01-28
> Godzina: 11:27:46
> Użytkownik: Brak
> Komputer: WIZA
> Opis:
> Błąd usługi kopiowania woluminów w tle: Krytyczny składnik wymagany
> przez usługę kopiowania woluminów w tle nie jest zarejestrowany. To
> może się zdarzyć, jeżeli podczas instalacji systemu Windows lub
> dostawcy kopii w tle pojawił się błąd. Funkcja CoCreateInstance
> wykonywana na klasie z identyfikatorem CLSID
> {7542e960-79c7-11d1-88f9-0080c7d771bf} i nazwÄ… CEventSubscription
[...]
> [...]
> backupu.
>
> Typ zdarzenia: BÅ‚Ä…d
> Źródło zdarzenia: VSS
> Kategoria zdarzenia: Brak
> Identyfikator zdarzenia: 12302
> Data: 2007-01-28
> Godzina: 13:39:52
> Użytkownik: Brak
> Komputer: WIZA
> Opis:
> Błąd Usługi kopiowania woluminów w tle: Wykryto wewnętrzną
> niespójność podczas próby kontaktu z autorami usługi kopiowania w
> tle. Sprawdź, czy Usługa zdarzeń i Usługa kopiowania woluminów w
[...]
> Oczywiście kopia się nie wykonuje, niezależnie czy jako miejsce
> docelowe będzie taśma czy też plik. Szukałem rozwiązań,
> zainstalowałem więc aktualizacje KB891957 i KB903234, ale nic to
> nie zmieniło. Może ktoś spotkał się już podobnym problemem i zna
> jego rozwiązanie. Albo przynajmniej wie jak zainstalować ponownie
> usługę kopiowania w tle. Ja już nie mam pomysłów, a w razie awarii
> zostaję bez żadnej kopii bezpieczeństwa.

To co znalazłem w swoich źródłach:
1. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;830575
2. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;904418
3. Wykonaj tylko regsvr32 msxml3.dll
4. Zarejestruj ponownie wszystkie pliki dll usługi Shadow Copy
http://blogs.technet.com/sdoakes/archive/2006/02/03/418722.aspx
5. Zreinstaluj MSXML 3.0.

Chwilowo - do czasu usunięcia problemu - możesz się podeprzeć
programikiem Drive Snapshot http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm .
Nie wymaga instalacji w systemie, kopiuje pliki otwarte przez inne
usługi/aplikacje, i jest naprawdę godny zaufania. Uzywam go od paru lat.
Trial dostajesz na 30 dni bez ograniczeń funkcjonalnych.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/