Re: checkdisk i defragmentacja wybranego folderu lub pliku

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 01:05:26 MET

news:2007012720553300@grush.one.pl...

> Tak, contig.exe z SysInternals.

> Nie, nie ma to wielkiego sensu.

Powiedziałbym więcej - może to się okazać niebezpieczne, gdy np. nastąpi
splątanie się plików (crosslinked) z 2 różnych katalogów, a skoryguje sie
wpis tylko dla jednego z plików, to można bezpowrotnie uszkodzić drugi plik.
Naprawa systemu plików IMHO musi być kompleksowa, albo żadna. To nie są lost
clusters, które w zasadzie poza zajmowaniem niepotrzebnie miejsca większej
szkody nie czynią.
BTW. Spotkałem się z sytuacją, gdy crosslinked dla plików na dyskietce był
zrobiony celowo.

--
LH
http://www.youtube.com/watch?v=xmsV9R8FsDA