Re: tablica partycji w win2k

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 17:27:34 MET

"Deltak" <deltak@o2.pl> wrote in message
news:eodkf6$k0p$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> Mialem 2 dyski w komputerze. Chcialem skasowac partycje na dysku
> secondary.
> fsdisk pokazal ze niby kasuje ja na dysku secondary, a tak naprawde
> skasowal na dysku primary.
> Po uruchomieniu systemu jet komunikat ze na partycji na dysku primary
> interesujaca mnie parycja jest niesformatowana?
> Czy jest mozliwosc przywrocenia tej parycji abym odzyskał znajdujace
> sie na niej dane?
> Gdy utworze teraz nowa partycje to na pewno strace znajdujace sie na
> niej dane.

Hmm masz mały problem, bo fdisk niestety ma tą przykrą cechę, że podczas
kasowania partycji uszkadza jej zawartość. Gdyby nie to, to pewnie
wystarczyłoby bezinwazyjnie odtworzyć poprzednią tabelę partycji przy
pomocy Testdisk http://www.cgsecurity.org/ , ewentualnie przywrócić
kopię bootsektora tej partycji widzianej jako niesformatowana
(poleceniem Backup BS, tutaj leżą przykłady:
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples ). A tak, jak
sądzę, będziesz zmuszony skorzystać z jakiegoś programu do odzyskiwania
danych. Obym się mylił, próbuj.

P.S. Trochę mnie dziwi fakt, ze po usunięciu partycji jest ona dalej
dostępna dla systemu, niechby i jako niesformatowana. Używałeś już
jakichś narzędzi? Może masz zainstalowany jakiś nietypowy bootmanager
który cofa zmiany (np. BootIt)? A może był to kiedyś dysk podstawowy ale
został skonwertowany do dysku dynamicznego?

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/