Re: W2K na starym sprzęcie dziwny problem (flash? albo co..?)

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 21:17:32 MET

Osoba podpisana jako Marek Kozlowski <kozlowsm@mini.pw.edu.pl> w artykule
<news:45a90836$0$13184$f69f905@mamut2.aster.pl> pisze:

> Trochę pokombinowałem i tak i siak. Wgrałem driver z serii 45
> (Detonator),

W tej serii pojawiły się pierwsze detonatory zgodne z DX9, więc ryzykowałeś,
że trafisz na niewłaściwe sterowniki.

> eksperymentowałem z flashem itp itd. Nie pomogło. A'propos
> - czy jest jakiś skuteczny sposób na downgrade DX?

Jest coś takiego jak DirectX uninstall czy DX Eradicator. Tyle tylko, że po
zainstalowaniu najnowszej wersji DX9 (z grudnia 2006) musiałbyś użyć
najnowszej wersji deinstalatora, a nie wiem, czy ktoś te programy jeszcze
aktualizuje.

> Ostatecznie w
> ustawieniach ekranu zmniejszyłem o jeden szczebelek akcelerację
> sprzętową (jakoś tak to sie nazywa, niestety nie mam teraz Windows pod
> ręką, żeby podac dokładna nazwę) - szczerze mówiąc nie wiem co to
> dokładnie znaczy, tj. co *dokładnie* wyłączyłem - ale to okazało się
> wystarczającym zabiegiem.

Zmniejszając akcelerację sprzętową włączyłeś w sterownikach karty emulację
programową części funkcji DX9, których na karcie niezgodnej z DX9 po prostu
nie ma. W ten sposób zarzynasz programowo procesor główny zadaniami, których
nie umie sprzętowo zrealizować procesor graficzny. Z drugiej strony dobrze,
że przynajmniej tak to poprawili, bo początkowo w DX9 emulacji w ogóle nie
było.

Gdybyś odinstalował DX9, nie musiałbyś pewnie kombinować.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)