Re: macierz dyskowa typu mirroring w W2k3 - ex post

Autor: Kajetan <kajetan_at_no.mail.gov.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 16:12:37 MET

Użytkownik "damniak" <marta@standby.pl> napisał w wiadomości
news:eoas0k$22o$1@sunflower.man.poznan.pl...
> czesc
> mam zainstalowany W2k3 na jednym dysku i mnóstwo serwerów postawionych,
> mnóstwo roboty generalnie.
> kupiłem w celu ochrony danych dodatkowy dysk, tego samego typu i tej samej
> pojemnośći.
> Chciałbym teraz aby ten dysk pracował jako mirroring dla dysku
> podstawowego.
> czy jest to możliwe aby zrobić to ex post? Czy mogę zrobić to programowo
> pod W2k3? Ewentualnie mogę kupić kontroler zewnętrzny RAID, ale wolałbym
> zrobić to programowo, o ile nie obędzie się to ze znaczącą szkodą dla
> [...]

Mozesz to zrobic w dowolnym momencie, mozesz to zrobic programowo, mozesz
tez kupic zewnetrzny kontroler,
zrobienie mirroringu nie odbije sie znaczaco na wydajnosci systemu.
Co do zewnetrznego kontrolera - to na pewno bedzie bezpieczniejsze, ale licz
sie z dodatkowa praca przy przenoszeniu
systemu i kosztami. Jesli inwestujesz w kontroler, to niech to bedzie cos
dobrego (Adaptec czy LSI), nie inwestuj w ogryzki
typu Sil3112 czy 3114 do powaznych zastosowan. Jesli powyzsze jest
problematyczne, zrob mirror za pomoca Disk Managementu
i bedzie dobrze.

> poradzcie prosze, jak to zrobić i czy dysk, który chcę ustawić jako mirror
> dla podstawowego mam zrobić dynamicznym?

Tak. Oba musza byc dynamiczne.