Re: Ustawienie programów do poszczególnych rodzajów plików

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 08 Jan 2007 - 08:34:59 MET

In news:1168175483.733447.196960@q40g2000cwq.googlegroups.com,
*Użytkownik* <iamrosss@gmail.com> typed:
> Witam,
> W oknie exploratora windows mam pliki z rozszerzeniem .doc czyli są to
> pliki stworzone programem word. Niestety klikając 2 razy na ikonkę
> pliku nie otwiera się on w wordzie tylko w wordpadzie. Próbuje to
> zmienić na 2 sposoby. W pierwszym klikam prawym klawiszem na plik i
> daje "otwórz za pomocą" i wybieram worda, nie pomaga. Drugi sposób.
> Uruchamiam narzędzia->opcje folderów->typy plików, dodaje nowy typ
> DOC wybieram program Word do otwierania i nie mogę kliknąć buttona
> zastosuj. Może dla tego iż to konto ma prawa użytkownika? Dodam
> [...]

Wejdz do edytora rejestru:
HKEY_CLASSES_ROOT\.doc
co jest wpisane w pozycji "Domyślna".
Załóżmy że jest to "Word.Document.8".
Przejdż do klucza "Word.Document.8".
HKEY_CLASSES_ROOT\Word.Document.8
*Usun caly klucz* HKEY_CLASSES_ROOT\.doc
*oraz* HKEY_CLASSES_ROOT\Word.Document.8
Ponadto przejdź do klucza:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\.doc\ OpenWithList
*Usun cala pozycje*, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
innej aplikacji do otwierania tych plikow.

Teraz po uporzadkowaniu wykonaj nastepujacy krok:
Proponuje abys wywolal okienko otworz z ...
Shift + Prawy przycik myszki na tym pliku -->z menu kontekstowego wybierz
otwórz z ..., teraz zaznacz poprawnie program i zaptasza okienko
"zawsze uzywaj", kilka zastosuj, OK.

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx