W2K na starym sprzęcie dziwny problem (flash? albo co..?)

Autor: Marek Kozlowski <kozlowsm_at_mini.pw.edu.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 22:25:17 MET

:-)
Procesor: Celeron 400MHz, RAM: 512MB, grafika: TNT2 M64. Sprzęt, że tak
powiem, sprawny.

Świeża instalacja W2K + SP4, wszystkie patche z Update, zainstalowany,
choć nie używany Media Player 9, ostatni driver NVidia do grafiki (tj.
ostatni z serii 70 - pasujący do TNT2), poza tym dość defaultowa
konfiguracja.

Oprogramowanie lekkie, najświeższe wersje: OOo (UX), Firefox (PL),
Thunderbird (PL), GG, JRE, IrfanView, czyli nic psującego system.

Po wgraniu Acrobat Readera 8 i Adobe Flash Playera 9 zauważyłem
irytujące problemy (ten sam problem?). W Acrobacie, przy przesuwaniu
okna ciągnąc za pasek w oknie dokumentu zaczęły pojawiać się miast
dokumentu wyłącznie śmieci - dość losowe fragmenty ekranu (generalnie
poczynając od (0.0)). Zmieniłem Acrobata na 7 PL (wersja 8 niby wymaga
Pentium III) i wydaje się, że jest dobrze.

Flash ogólnie działa dobrze, z tym że jest *jedna* (na kilkadziesiąt
testowanych) jedyna strona w dodatku *tylko* pod firefoksem (IE jest
OK), na której jest źle:
http://weather.yahoo.com/forecast/PLXX0028_c.html?force_units=1
Niebieskie tło pod dużym symbolem pogody, to znów losowe śmieci z ekranu
(przeważnie lewy górny róg okna przeglądarki). Spróbowałem flasha 7 ale
wydaje się (korespondencyjnie udzieliłem wskazówek - to nie mój
komputer), że sytuacja nie uległa żadnej zmianie. Obojętne, czy
ogniolisek 2.0.0.1, czy 1.5.0.9. Co ciekawe, pod IE jest zawsze OK. Na
tej stronie nie widzę nic takiego, co by mogło powodować ww. efekty.
Strona niby niezgodna ze standardem W3, ale bez przesady.

Trudno mi zgadywać - zasadniczo nie pracuję pod Windows, ale na starym
laptopie z podobnej epoki i z podobną konfiguracją mam m.in. W2K+SP4 i
jest cacy. Ma ktoś pomysł co się komu nie podoba i dlaczego??

Pozdrawiam,
Marek Kozłowski