Re: Wyrazenia regularne - niech mi ktos pomoze zrozumiec

Autor: MrKramer <mkramer_at_poczta.fm>
Data: Wed 03 Jan 2007 - 17:00:39 MET

Wojciech "Spook" Sura wrote:

> A jak miałoby działać? [^x]*.* złapie każdy, dowolny ciąg znaków (bo *
> łapie 0 lub więcej wystąpień danego wyrażenia). Jeśli chcesz coś
> ograniczyć, to nie pisz potem .* . A jeśli chcesz wstawić kropkę do
> wyrażenia, to ją wyescape'uj :)

> Ćwicz :)
>
> Pozdrawiam -- Spook.

Kazecie cwiczyc wiec cwiczylem. Jak juz myslalem, ze rozumiem to jednak
okazuje sie, ze nie bardzo.

Plik ma zawartosc:
070532 proces_pierwszy.exe *** opis tego procesu ***
070612 proces_pierwszy.exe ten opis nie zawiera gwiazdek
084005 proces_pierwszy.exe *** bez gwiazdek na koncu
084150 proces_pierwszy.exe tez jakis opis
084210 proces_pierwszy.exe wykonal wpis

dlaczego jak zastosuje taka komende:

grep -E "\**" plik.txt

to pokazuje cala zawartosc.

Przeciez powinien pokazac wpisy zawierajace gwiazdke lub wiecej.