Re: Wyrazenia regularne - niech mi ktos pomoze zrozumiec

Autor: Konrad Szkudlarczyk <ROT13_xbaenqfmxhqynepmlx_ROT13_at_poczta.fm.INVALID>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 16:36:35 MET

Sat, 30 Dec 2006 22:18:09 +0100, MrKramer napisał(a):

> No to powiedz jak to zrobic z grep'em?
> Ja zrobilem tak:
> grep -E "^d.{9}[^x]*s$"
> chociaz nie za bardzo rozumiem dlaczego. Poprostu udalo mi sie.

Nie bardzo. Uniemożliwiłeś wyświetlanie katalogów z 'x' w nazwie, a
chodziło Ci tylko o to, aby nie były wyświetlane katalogi zaczynające
się od '.x'. Trzeba więc wprowadzić warunek: nazwa katalogu musi
zaczynać się od znaku innego niż kropka, bądź od kropki po której nie
występuje 'x'. Takie wyrażenie wygląda na przykład tak:

grep "^d[^:]*:...(\.[^x]|[^.]).*s$" ls.txt

Zaczyna się od 'd', później dochodzi aż do dwukropka w godzinie, trzy
kropki na minutę i spację przed nazwą (można to bardziej zawęzić), a w
nawiasie właściwe, opisane wyżej wykluczenie, dalej reszta nazwy,
zakończonej 's'.

> Powoli zaczynam lapac, ale nie nazwal bym tego osiagnieciem na miare
> jaka sobie zalozylem.

Polecam programy, w których znajomość wyrażeń regularnych pozwala na
zwiększenie wygody ich używania, takie jak The Bat! bądź Total
Commander.

--
Pozdrawiam
Konrad Szkudlarczyk  [konradszkudlarczyk(at)poczta(dot)fm]