Re: Sterownik do Ensoniq ES1370

Autor: Marsjanin <12.2006.usenet_at_marsjanin.tk>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 16:19:45 MET

  Rok 2006 - grudzień. Dokładnie to czwartek, 28-go. Nieco po 1-ej.
  Nagle zza rogu Lawrens Hammond wrzuca na pl.comp.os.ms-windows.winnt:

> Hmm... wietrze grafę (!) nie obsługującą overlay

A ja wiem? Nvidia Vanta będąca jednocześnie TNT2, 16 MB RAM. Oprócz
tego mam Vantę 8 MB RAM i jest o ile dobrze pamiętam tak samo.

> i/lub płytę z chipsetem VIA i zainstalowanym Hyperionem.

Racja, i racja.

Jednakże na WinME też mam Hyperiona... A gra OK.

> Miałem taki zestaw, pod W2k: Matrox Millenium G200, oraz do spóły
> AT-25, pierwsza grafa z overlay, druga bez.

AT-25 to co to za ustrojstwo?

> Kiedyś miałem płytę z VIA, kartę bez overlay i pomocne okazało się
> wyłączenie busmasteringu (UDMA), bo nawet atrybut realtime dla
> dźwięku nie pomagał. Lepiej, niech to obrabiają systemowe stery,
> niż Hyperion. To nie tylko moja opinia.

Mogę spróbować. Dzięki. Choć jak dotąd wszyscy pierwsze co pytali to
"a zainstalowałeś 4in1 - bo od tego trzeba zacząć". Oczywiście nie
odnośnie dźwięku, tylko innych rzeczy. Jak rozumiem odinstalować tylko
Hyperionowe UDMA, pozostałe dwie (chyba?) rzeczy pozostawiając?

> A tak w ogóle, taki SB-live, jak dobrze poszukasz, kupisz za cenę
> poniżej stówy, "nówka", nieużywana.

Nie stać mnie na kartę za stówę... Poza tym, co do jakości dźwięku,
podobno ta jest lepsza od produktu *Creative* (Creative chyba wykupiło
Ensoniq'a, i na pewno robiło jakiegoś SB nawet na tym samym chipie,
1370, i późniejszych, 1371 chyba). Jak już nic nie da się zrobić, to
raczej zapoluję na YMF-744 lub choć YMF-724 Yamahy.

--
  Pozdrawiam,  Marsjanin.  Tlen.pl :  marsjanin-tk
  Sprzedam nagrywarkę CDRW: http://je.pl/iztf