Re: OE - dbx 2GB

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 22:32:01 MET

In news:emir7v$mqv$1@nemesis.news.tpi.pl , *Marcin* wrote:
> Pomijając lamerstwo mojego znajomego, który nigdy nie zrobił
> backupu skrzynek na tym swoim laptopie, rozmiar 2GB nie jest
> dziwny - 2GB przy ok. 6 tys. maili daje nieco ponad 300KB/mail.
> Ile kur.a nakładu pracy kosztowałoby programistę zrobienie
> przynajmniej komunikatu:
> "Lamerze! Rozmiar skrzynki zbliża się do 2GB,
> nie zapiszę nowych wiadomości."?

Pewnie więcej, niż poszperanie w googlach, za już gotowym :)

A było to w maju:
"Prawie gotowy skrypt jest:
 http://www.windowsitpro.com/search/Index.cfm
 ściągnij plik: http://www.windowsitpro.com/Files/07/20141/20141.zip
 po wypakowaniu wykonaj:
 FindLargeFiles.vbs c:\scieżka_do_folderu_magazynu_OE\ 50
 Tylko wyedytuj ten *vbs i zakomentuj (gdzieś na końcu) linię"
 ' Wscript.Echo MyFile.path & " is OK!"
 jak nie chcesz komunikatów, że pliki są OK (czyli mniejsze od 50MB).
 i zmień linię:
 outputString = MyFile.path & " is " & FormatNumber(MyFile.size/(1024 * 1024)) &
 "MB"
 na więcej mówiącą (to ma być jedna linia):
 outputString = "Plik poczty " & MyFile.path & " ma już " &
  FormatNumber(MyFile.size/(1024 * 1024)) & "MB, zrób porządek"
..."

Ja go sobie przerobiłem tak:
http://aqua.of.pl/pliki/FindLargeFilesPl.vbs
A gdzies w katalogu, np. na serwerze, razem z nim leży bat:
http://aqua.of.pl/pliki/sprawdzskrzynki.bat
którego użytkownik ma zamontowanego w autostarcie, i jak nie reaguje
to admin ma info w tymże katalogu.
Jak nie potrzeba takiego bajeru, to starczy odpalić bata z 1 linijką
FindLargeFilesPl.vbs "%userprofile%\Ustawienia lokalne\Dane
aplikacji\Identities\" 300

albo, po wydwuklikaniu samego vbs on powie co i jak (BTW, parametr
/poczta nie działa, miałem poprawić, ale widac nie dość czasu
jeszcze upłynęło :)

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)