Re: Obciążenie procesora

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Wed 27 Dec 2006 - 02:03:19 MET

RK wrote:

> Od pewnego czasu po wejściu do sieci mam bardzo wysokie obciążenie proca
> (do 100%) przez ok. 2 minuty, potem obciążenie spada ale nigdy do zera.
> Przy połączeniach np. Skype zajętość proca oscyluje pomiędzy 60-90%. Po
> wyłączeniu programów używających sieci jest bez zmian. W
> ProcessExplorerze zauważyłem systematyczne skoki w svchost.exe:1216.
> System to Windows XP prof., P4 2.5, 2GB RAM. Kiedy nie jestem w sieci,
> wszystko pracuje normalnie. Wielokrotnie skanowany na obecność wirusów
> itp. - nie wykryto. Nie wiem, w którym kierunku szukać: programy,
> [...]

Kiedyś miałem coś takiego. Okazało się że wtedy zawiniła moja niewiedza. :)
Nie wiedziałem że W2k, w przeciwieństwie do Win98SE, będzie potrzebować
firewalla i po kilku minutach dopadł go jakiś syf z sieci. Objawy były
identyczne jak u ciebie.

Zrobiłem reinstalkę, zainstalowałem firewalla, podłączyłem NeoModem i sieć
latała tak jak powinna.

P.S. Firewall w cFosie to tylko taka malutka zabawka. Nie oferuje zbyt
wiele bezpieczeństwa. Tylko tyle, że zamknie najbardziej narażone porty.
Polecam przynajmniej Kerio 2.1.5 lub Outpost.

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *