Re: Problemy z IE7

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Tue 26 Dec 2006 - 13:38:59 MET

to_wytnij wrote:

> Witam!

> Od bardzo dawna korzystam tylko i wyłącznie z Firefoxa ale dla
> zaspokojenia ciekawości wczoraj dokonałem upgrade'u IE do wersji 7.
> Program prezentuje się całkiem nieźle, ale... niewiele w nim działa :/
> Nie działają np. teledyski na interii, webmail na o2 - tyle zauważyłem w
> ciągu kilku pierwszych minut i nie wykluczam, że może nie działa coś
> jeszcze. Czy coś jest nie tak z moją konfiguracją, czy ten program jest
> aż tak niedopracowany?

Masz skopaną konfigurację. :)
Nie chciało mi się wierzyć, że IE7 jest aż tak skopany więc go uruchomiłem
i sprawdziłem podane przez Ciebie serwisy. Poczta na O2 działa bez zarzutu.
Tak samo nowy interfejs Interii oraz cały Gmail. Teledyski na interii
działają, choć ich jakość nadal jest do bani i sądzę, że mój telefon
oferuje lepszą jakość... IE zapytał czy pozwolę na uruchomienie ActiveX
odpowiedzialnego za kontrolkę WMP, zezwoliłem i ładnie puścił. Video na
interii, czyli filmiki FLV, również działają.

> Nie chce mi się wierzyć, żeby 5 lat pracy
> programistów poszło na marne, zwłaszcza, że w początkach kariery
> Firefoxa jako największą zaletę IE6 podawano właśnie kompatybilność z
> największą liczbą stron...

Uwierz mi, że poszło na marne. Przez pięć lat taka ekipa powinna stworzyć
przeglądarkę naprawdę konkurencyjną. A co zrobili? Nowy interfejs do
starego gniota i pod naciskiem internautów poprawili wyświetlanie kanału
alpha w plikach PNG. Test ACID2 to toalna porażka. Nadal sporo rzeczy
trzeba uzyskiwać przez hacki w CSS.

Dlaczego do tej pory nie wpadli na pomysł dodania gestów myszy do
nawigacji? Dlaczego nie stworzyli tak dobrego systemu wtyczek oraz
repozytorium dla nich, jak w Firefoxie? Dlaczego nadal upierają się przy
swoim dziurawym ActiveX?

> Więc raczej dziwne, żeby następca był tak
> kompletnie skaszaniony...

To Microsoft więc: "That's not a bug, it's a feature". :)

> PS. Czy ktoś wie, jak wyłączyć te wygładzanie czcionek na oglądanych
> stronach? Nie wyglądają one zbyt czytelnie...

Opcje Internetowe -> Zaawansowane
Na liście poszukaj "Multimedia" i odznacz "Zawsze używaj technologii
ClearType dla HTML".

Choć osobiście sądzę, że wyłączanie tej opcji jest głupim pomysłem bo fonty
stają się kwadratowe...

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *