Re: OE - dbx 2GB

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 23 Dec 2006 - 02:17:12 MET

** Piotr Krzyżański wrote:

> Wiesz Grzegorz - tak 'po prawdzie', to przydałaby się jakaś
> poprawka, która monitorowałaby wielkość pliku i ewentualnie
> ostrzegała lamerię . . .;-))

Na dzień dzisiejszy to i tak XP jest już najgorsze, a najlepsza jest
Vista. ;) Tam sobie z tym poradzili zupełnie inaczej rozwiązując
zapisywanie wiadomości (każda w oddzielnym pliku). Więc dla MSOE tej
poprawki to już raczej nie będzie niestety.

Zastanawia mnie na ile dałoby się to partyzancko poprawić. :) W pewnym
stopniu można by zmitygować problem stosując automagiczne filtry/makra
uruchamiane co miesiąc.

Pine tak robi - pierwszego każdego miesiąca pyta się czy przenieść
skrzynki (nadawcza, wysłane) do nowych plików, oznacza je coś w rodzaju
sent-2006-jun np.

MSOE mógłby pierwszego każdego miesiąca sugerować aby przesunąć
wiadomości z Odebrane do np. 2006-06-Odebrane i analogicznie dla
wysłanych. Oczywiście problemu to nie likwiduje, ale powiedzmy niweluje
i ogranicza do minimum (2GB poczty miesięcznie? w sumie nie
problem sobie to wyobrazić) sytuację w której dochodzi do odmowy
współpracy. :)

Program również przy tej procedurze mógłby informować użytkownika
dlaczego to robi np. monit:

  Mamy nowy miesiąc, wiadomości z poprzedniego miesiąca (skrzynki
  Odebrane i Wysłane) zostaną przesunięte do archiwalnych
  (Odebrane-2006-06, Wysłane-2006-06) czy kontynuować?

  [OK] [Nigdy więcej tego nie sugeruj]

Po naciśnięciu drugiej opcji zostanie wyświetlony monit informujący
jakie to ma konsekwencje.

Da się tak oskryptować/omakrować/ofiltrować MSOE aby coś takiego się
robiło?