Re: Likwidacja partycji, kolajność partycji w MBR

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 20:48:52 MET

"Marsjanin" <12.2006.usenet@marsjanin.tk> wrote in message
news:1qce2swwo76x4.dlg@marsjanin.tk...
> Rok 2006 - grudzień. Dokładnie to czwartek, 21-go. Nieco po 23-ej.
> Nagle zza rogu Michal Kawecki wrzuca na pl.comp.os.ms-windows.winnt:

> Hmm. Sprawdzałem. Przecież pisałem, że bawiłem się różnie i nie
> wstawał, zanim w MBR pojawił się wpis taki, jak na oryginalnej
> partycji. Do testów w ogóle wtedy olałem GAG i ustawiłem w BootIt
> zawartość MBR ręcznie (oczywiście flagi mam na myśli, nie adresy
> sektorów, to zrobił sam).

Mogłeś zmienić tą ścieżkę w Boot.ini i sprawdzić, zamiast pisać na grupę
:-). Przecież to jest zwykły plik tekstowy, który można wielokrotnie
edytować. Można nawet dopisać sobie do niego kilka takich testowych ścieżek
i je po kolei wypróbowywać.

Numerek w sekcji "partition" musi odpowiadać pozycji partycji w MBR dysku.
Tak więc problemu można się pozbyć na dwa sposoby: edytując Boot.ini, lub
zmieniając położenie tego wpisu w tabeli partycji. To drugie już
przetestowałeś, kolej na Boot.ini.

> Powstawał problem taki, że wywalało napis o braku pliku ntldr.exe czy
> .dll, już nie pamiętam.

Dokładnie taki komunikat zobaczysz przy złej ścieżce.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/