Re: Win2003 + DOS

Autor: User <User_at_computer.com>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 19:22:08 MET

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

> Jesli aplikacje klienckie uruchamiane sa na komputerach w sieci lokalnej a nie np. zdalnie to nie sluchaj zadnych uwag o
> terminalach, klientach for DOS...
Tak, to jest niewielka sieć lokalna.

> I. W typowym przypadku instalujesz WIN2003 jako serwer plikow i kontroler domeny, tworzysz uzytkownikow, prZypisujesz im prawa,
> udostepniasz foldery z danymi, stacje klienckie konfigurujesz tak, ze loguja sie do domeny. Dalej tak jak na NetWare czyli w
> loginscript mapowanie folderów na literki dysków...
> Jest to prostsze niż w NW.
Problem w tym, że komputery, na których z okienka DOS mają być
uruchamiane te programy, są wyposażone w Win95, Win98, Win98SE
i WinXPHome, więc może być kłopot z dostępem do domeny.
Dotychczasowe rozwiązanie z NetWare nie jest moje i słabo je znam,
ale myślę, że jakieś loginscripty muszą tam być.

> II. Jesli z jakichs powodow serwer ten nie moze byc kontrolerem domeny to mapowania robisz w plikach BAT tworzonych na kazdym
> komputerze.
>
> if exist g:\fk\*.* goto step2
> net use g: \\serwer\folder
> :step2
> g:
> cd \fk
>
> Calosc bedzie sie zachowywac tak, jakby serwerem byl komputer z XP Pro i wylaczonym prostym udostepnianiem
To może być to, trzeba będzie wypróbować.
Czy można skądś ściągnąć na próbę Win2003 żeby to wypróbować przed
zakupem? Ewentualnie jak inaczej to "zasymulować" i sprawdzić?

> III Jak ktos juz radzil zamiast Win 2003 mozesz uzyc linuksa/BSD + samby
> Linuks latwiejszy w konfiguracji, BSD bardziej dla hardcorowcow.
Niestety, linux odpada.

Pozdrawiam
User