Re: PM - Error 117

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 01:52:29 MET

"[oktan]" <skorsezi@vp.pl> wrote in message
news:em23dg$fku$1@news.onet.pl...

> Juz rzygam tym formatowaniem i instalowaniem windowsa ale jak twierdzisz
> ze to moze pomoc to tak zrobie.

Po założeniu partycji koniecznie sprawdź, czy mają one geometrię 254/63 (lub
255/63, zależnie od programu). Jeżeli jest inna - wyczyść MBR dysku i ponów
partycjonowanie.

> Problem w tym ze nie mam flopa. Dlatego albo live cd albo cos jak PM.

Instalator BootIt tworzy albo dyskietkę, albo plik iso, który wystarczy
wypalić na płytce. Jeśli nie masz czym, to w dziale freeware u nich
znajdziesz darmowy programik BurnCDCC. I drobna uwaga: BootIt nie formatuje
w NTFS. Pracuje z takimi partycjami, ale ich nie formatuje. Trzeba to zrobić
osobno. Tak więc jeśli i tak będziesz stawiał system na tym dysku, to po
prostu spartycjonuj go spod instalatora. Nie wiem czemu wszyscy go unikają -
a przecież można spod niego zrobić praktycznie wszystko co potrzeba...

> P.S.Gdzie mozna znalezc liste programow uruchamianych z wiersza , typu
> .mcg
> Kurcze masz a nie wiesz ze masz.

Polecenia .exe i .com są opisane na przykład tu:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/ntcmds.mspx?mfr=true .
Ale nie po polsku niestety. Programów .msc jest niewiele i wszystkie leżą w
\Windows\System32, ich nazwy w zasadzie mówią same za siebie. Jeśli ciekawi
Cię co jeszcze można ciekawego znaleźć w systemie, to odpal mmc.exe i
przejrzyj listę przystawek.
(dostępne tylko w Prof)

--
M.   [MS-MVP]