Re: Zakaz laczenia z siecia dla wybranego programu

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 02:04:49 MET

Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw1step@poczta1.1onet.pl> napisał w
wiadomości news:elvfo5.3tru5tf.1@slawstep.aqua.poznan.pl...
> WKF, tak 'elektrycznie', ja to widzę 'szeregowo' nie 'równolegle' ;-)

To oczywiście, że są w szeregu! :)
Ale pisząc "równolegle", miałem na myśli "jednocześnie". Dodatkowo chciałem
podkreślić, że do tego samego służą, aby zmniejszyć ryzyko, ze w systemie
zagości jakiś niechciany pierdziel.

> ale czy warto tak mnożyć byty, to inna rzecz.
> Dobrze skonfigurowany Kerio czy Outpost powinien wypełniać te same zadania
> co systemowy.

Wiadomo.

> Chyba, że systemowy ma być w odwodzie gdy coś tego drugiego wysadzi.

Dobrze myślisz :) To też miałem na myśli - coś wywali jednego, to aby komp
bez ochrony nie został. B. rzadko, ale zdarzało się, że Kerio "wylatywał",
ze stosownym komunikatem, że program się zesrał i idzie się podetrzeć....
tfu, zamknąć.

> Ale z kolei w razie jakiegoś 'niedziałania', jest jedna więcej możliwość,
> którą trzeba sprawdzać.
> Ja bym się w każdym razie skupił na jednym i go 'pielęgnował'.

Ja bym pracę 2 naraz potraktował, jako fakt, że jeden jest "backupem"
funkcjonalnym drugiego. A o obie "kopie" należy się odpowiednio troszczyć.
A prócz tego, potraktowałbym oba FW jako wzajemnie uzupełniające się. A
skoro obciążenie proca znacząco nie wzrosło, to nie ma co się pipać w
szczypę.

--
LH
W przypadku kontroli ten bez biletu to tez nie zlodziej ...