Re: Najlepszy (najszybszy) program antywirusowy na P4 2GHz i 512

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 15 Dec 2006 - 23:33:31 MET

"beny_hill" <beny_hill@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message
news:elv5tm$bmp$1@inews.gazeta.pl...

> Z tym "szybkim" skanowaniem to już wyjaśniono,
> po prostu część sygnatur "mniej chodliwych"
> ma nieaktywnych przy sprawdzaniu !!
> I parę innych "wyrywnych" programów też :>
>
> Eh, ten marketing, przewraca ludziom w głowach
> i wierzą że Perpetuum Mobile jest możliwe :PPP

To co napisałeś nie jest prawdą. Taki F-Prot ma od groma sygnatur w bazie i
wcale nie jest dużo wolniejszy. Natomiast NOD32 bazuje na heurystyce, i to
na bardzo dobrej heurystyce, może więc sobie spokojnie pozwolić na wywalenie
części sygnatur z bazy. Wirusy wykrywane przez heurystykę nie mają własnej
nazwy, tylko jakieś kodowe oznaczenie. Niemniej są one jak najbardziej przez
ten przez program wyłapywane. Gdyby nie były, to NOD32 nie przechodził by
pomyślnie od kilkunastu lat testów VB100, bazujących właśnie na próbkach
prawdziwych wirusów "złapanych" na wolności, a nie spreparowanych na użytek
testów. Nie wiem też czy zauważyłeś, że era antywirusów opartych wyłącznie
na rozbudowanej bazie sygnatur już dawno odeszła w zapomnienie, a ich ilość
nie świadczy o niczym. Co najwyżej o ilości zasobów pochłanianych przez
pracujący moduł skanera.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/