Re: problem z RAM-em

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 14 Dec 2006 - 18:33:34 MET

news:els0pl$jre$1@polsl.pl...

> Wiesz, to może wynikać np. z "gryzienia" się modułu z tym
> już obecnym, albo z płytą główną. Moduły PC-133 mogą w końcu

Z płytą. Testowałem je razem, zamiennie, oraz osobno. Albo nie chciał wstać,
albo "palił się ze wstydu" przy memteście.

> pracować z niższą częstotliwością, a nieobsługiwanie części

Mogą... ale NIC nie pomagało.

> pojemności przez chipset (i w efekcie nawet nieodświeżanie
> połowy pojemności) nie wpływa na działanie obszaru faktycznie
> używanego.

Jeśli tylko należycie będzie działać ta dobra połówka, to niech nawet
przyjdzie krasnoludek i wylutuje połowę nieużywaną...

> Ze dwa pomieszczenia dalej stoi właśnie dwuprocesorowy
> serwer na BXie z modułami PC-133 512 MiB, bo innych nie
> było. Uptime sięga setek dni :)

No, ja swego laptopa kwaszę już 3 miesiąc (chcę zobaczyć, ile wytrzyma)
ciurem, pod W2k, niebawem będę miał drugie "przekręcenie licznika", po ilu
dokładnie się w W2k przekręca licznik? :)

> Z pamięciami *zawsze* są problemy i zawsze należy liczyć się
> z jakimś konfliktem i niestabilnym działaniem nawet, jeżeli

Może drastyczne ujednolicenie pewnych spraw chociaż część tych problemów
pomogło by ograniczyć? (znormalizować sposoby zasilania, adresacji,
cyklowania, etc.)

> płyta i moduł są zupełnie sprawne. Akurat powyższy scenariusz
> nie zwiększa specjalnie ryzyka wystąpienia problemów.

Ale jednak pokazuje, że problem może się zdarzyć. I IMHO jego
prawdopodobieństwo jest jednak większe, niż w sytuacji, gdy pamięć widziana
jest normalnie. Nie mogę chyba wykluczyć, że niezgodność nie przełoży się
także na problemy z adresowaniem, czy odświeżaniem...? Skoro jakaś jest, to
jej mniej widocznych efektów możemy się najwyżej domyślać.
No, oby nam się. Aby mój przypadek był jedynym.

--
LH
W przypadku kontroli ten bez biletu to tez nie zlodziej ...