Re: problem z RAM-em

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 14 Dec 2006 - 17:45:55 MET

Użytkownik "hill_thebill" <hill70@bezspamu.interia.pl> napisał w wiadomości
news:cx6kzvtj4y7m$.3nnm3vz4e16y$.dlg@40tude.net...

> Rózna organizacja banków pamięci i ich adresowanie w chipie BX, ogólnie
> moduły pamięci "dwustronne" czyli z kośćmi po obu stronach laminatu bedą
> GUT, a nowsze z "kostkami" po jednej stronie będą BEE... To tak na
> chybcika.

Te moje to też miały scalaki po obu stronach. A mimo to...

> Pamięci dla BX są oznaczane przez producentów ponoć "kompatybilne z BX".

OIDP, ta, która w mojej płycie chodzi, nie była tak oznaczana. Dawno (oj,
chyba 5 lat jeśli nie dłużej) kiedyś kupiłem 3 moduły 256 po 159 zeta, jakoś
tak. 2 poszły "w spadku", a trzecią mam w płycie. Tamte płyty chodziły też
dobrze, choć miałem jedną, która się z memtestem czerwieniła, mimo braku
przetaktowania.

Mam natomiast w swoich zapasach komputer, staruszek serwerowy Globalyst 730,
w środku dwa procki MMX 200, podkręcone na 233 (memtest zapuszczony na całą
noc, błędów zero). Do tego kompa nie pasuje praktycznie żadna pamięć, ledwo
udało mi się wyskrobać 128 RAM (według specyfikacji może 192 RAM) i to
ruszyło. Płyta Augusta (potwornie podziwaczona), wbudowane audio, video, IDE
8 GB (jak jest więcej, BIOS się mrozi, update brak), 3 biosy - Phoenix, AT&T
(przeflashowany na kompatybilny NCR) oraz SCSI. Nagimnastykowałem się
nieziemsko, aby to poszło ze 128 RAM, (SIMMy...) (a jeszcze arcyjaja, by
przydzielić przerwania), gdyż próbowałem nawet dwustronne moduły, dupa,
widzi część i wywala błędy. Może kontroler dupnięty? Mam fajne pamięci,
rzadkość, o czasie dostępu 50 us (dwa tygodnie za nimi chodziłem), dupa, nie
wejdą, fakt, jednostronne... ale mam inne dwustronne i też dupa. A
rozszerzyłbym sobie pudełko do 192 RAM. Byłby akurat na prosty serwer.
Świetnie się na nim czuje NT4, nieco gorzej 9x i w2k, ale XP, W2k3 za ch..
nie wejdą, BSOD po pierwszym restarcie, choćby się zesrać przed Królową
Angielską. Ale jak chodzi i dopieścić, działa bez zastrzeżeń.
4x120 GB IDE (w planach),. SCSI startowy i CDROM - i mamy serwer :)

Ach... tak miło sobie pomarzyć, jak się nadarzy okazja :)

--
LH
W przypadku kontroli ten bez biletu to tez nie zlodziej ...