Re: AD - kopia kontrolera AD

Autor: Tomasz Onyszko <t.onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 14 Dec 2006 - 12:24:03 MET

marek wrote:
> ok, to moze inaczej. Narzedzie ntbackup na W2003. Moge zrobic kopie
> wybranych danych i tam wlasnie jest pozycja "system state". Ale! Moge
> rowniez wybrac "kreatora automatycznego odzyskiwania systemu". Chodzi mi o
> roznice pomiedzy tymi dwoma

Widzisz, kluczem do wszystkeigo jest zapoznanie sie z procesem
odtworzenia kontrolera domeny, co jest do niego potrzebne itp. TO o co
sie pytasz to ASR czyli Automated System Recovery. ASR sprowadza sie w
zasadzie do zautomatyzowanej procedury odtworzenia systemu.

ASR w zasadzie to kopia systemu zawierajaca System State, jako ze system
state wystarcza do odtworzenia kontrolera domeny to i ASR moze byc do
tego procesu uzyty.
Uzycie ASR wcale nie oznacza ze nie ma zastosowania normalna procedura
odtworzenia kontrolera - ASR zapewnia tyle ze automatyzuje sam proces
odtworzenia systemu po padzie, ale operacje zwiazane z przywroceniem
roli kontrolera domeny w trybie autorytatywnym czy nie autorytatwynym i
tak musza zostac wykonane.

W przypadku autorytatwynego odtworzenia kontrolera domeny z uzyciem ASR
warto pamietac o tym artykule:
http://support.microsoft.com/kb/836421

--
Tomasz Onyszko