Re: AD - kopia kontrolera AD

Autor: Tomasz Onyszko <t.onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Wed 13 Dec 2006 - 12:07:20 MET

marek wrote:
> Witam,
>
> Czytam wlasnie o kopiach AD w systemach Win2003. OToz zastanawia mnie jedna
> rzecz.
> Moge wykonac albo:
> - kopie przywracania systemu i wowczas plik kopii zawiera dane calej
> partycji dysku, lub
> - zrobic kopie "system state" kontrolera domeny.

Nie rozumiem co to znaczy kopia przywracania systemu. Podejdzmy do tego
tak - w celu poprawnego przywrocenia Active Directory po awarii z kopii
zapasowej potrzebujesz:
- minimalnie dane z System State tego kontrolera
- idealnie rowniez partycje systemowa tego kontroelra

> Teraz nastepuje pad jednego z dwoch kontrolerow AD. Ja mam kopie całej
> partycji. Przywracam ja na ten padniety komputer. Jak w takiej sytuacji
> zachowa sie drugi kontroler domeny ?

Jezeli bedziesz mial poprawnie wykonany backup i poprawnie
przeprowadzisz procedure przywracania kontrolera domeny (odzyszkasz
system state i potem w trybie non-authoritative przeprowadzisz
przywrocenie AD) to dla drugiego kontrolera w zasadzie nic sie nie
zmieni (to znaczy z punktu widzenia operacji, zmieni sie chociazby
InvocationID bazy danych itp).

> Czy dobrze rozumiem, ze kopie pelna systemu mozna wykonac jak jest jeden
> kontroler, a kopie "system state" wykonywac gdy jest więcej niż jeden
> kontroler ?

Nie wiem gdzie znalazles opis z tym wykonywaniem kopii systemu i co
przez to rozumiesz. Zawsze potrzebujesz System State do odtworzenia
kontrolera AD czy jest to jeden czy wiele kontrolerow.

> Wyżej opisane sposoby to nie-autorytatywny i autorytatywny, ale co jeśli
> przywroce "jeden z kontrolerow" metoda autorytatywna ?
Wyzej przedstawiony przez Ciebie opis nie mial nic wspolnego z
procedurami authoritative i non-authoritative restore.
Jezeli faktycznie przeprowadzisz przywrocenie uslugi katalogowej w
trybie authoritative to ten kontroler ktory nie ulegl awarii zreplikuje
baze danych AD z tego ktory odtworzyles.

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl/ - (PL)