Re: sprzęt, pliki *.inf, port szeregowy, i kupa...

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 20:45:55 MET

Dnia 12/11/2006 7:21 PM, Użytkownik - napisał:
> Jest sobie odbiornik podczerwieni na usb, w identyfikacji jest napisane:
> USB\Vid_0403&Pid_6001.
>
> Wyczytałem na stronach www gdzieś, że sterownik to IRBUS.INF. Jednak on ma
> wpisy m. in: USB\VID_045E&PID_006D -czyli to nie to.
>
> Wpis taki jaki potrzeba jest natomiast w pliku FTDIBUS.INF -ale to jest "USB
> High Sped Serial Adapter" -czyli "port szeregowy" na USB, jak mniemam.

Tak, na ft232bm.

> I o co tu chodzi? Mam adapter portu szeregowego na USB, i do tego wpiete
> jakieś urządzonko podczerwieni?

Mniej więcej...
do scalaka wchodzi usb a wychodzi ttl. Zamiast układu typu max232 czy
485 są ledy podczerwieni. I tym to się rózni od przejściówki usb-rs.

> Wychodzi na to, że "ostatecznego" sterownika
> nie ma... Ale mam port szeregowy, i moge sobie z niego odbierać dane z
> pilota, prawda?

Nawet jeśli masz port podczerwieni w systemie i występuje ono jako port
podczerwieni to i tak programy obsługują ją jako port szeregowy...

> Nawet sa jakieś aplikacje do tego (Girdler i WinLirc czy
> jakos tak). Ale jak skonfigurowac ten dodatkowy port? Bo aplikacje pytaja
> mnie o nr COM (COM1, 2, 3, 4... itp.). Nie umiem sprawdzić, jaki tam jest
> numer. A może muszę go jakoś samemu przypisać lub wymusić?

Jak zainstalujesz to w Menedżeże urządzeń w Porty (COM i LPT) będziesz
miał swoją irde, a w nawiasie numer portu którego szukasz.

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \