Re: Uporczywe Rebootowanie

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 19:49:04 MET

Użytkownik "artiun" <artiun@spam.wp.pl> napisał w wiadomości
news:eljqkb$lnf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Dodam od siebie. Kondensatory mają u góry taki podział na 4 części (cos
ala
> kajzerka), mało, że mogą spuchnąć, potrafią strzelać. Normalne mają to

Te nacięcia są po to właśnie, aby nie strzelały. Uszkodzony kondensator po
prostu wtedy po cichu pęka i sączy się z niego. A rzeczywiście potrafiły
zdrowo je*.*nąć te, które nacięć nie miały.
Kondensatory elektrolityczne bardzo nie lubią nadmiaru ciepła, zabija je
wtedy nadmierna upływność OIDP, która dodatkowo je podgrzewa (także
elektroliza chyba), a także często praca na granicach możliwości. Zdarzało
się, że widziałem kondensatory o napięciu znamionowym 10 V w obwodzie
napięcia 12 V, na płycie.

> płaskie nie wybrzuszone (płaskie denko walca).

Nie inaczej. Choć leciutkie wybrzuszenie nie musi oznaczać niesprawności...
ale rzeczywiście, lepiej mieć to na uwadze.

--
LH
W przypadku kontroli ten bez biletu to tez nie zlodziej ...