Re: Win XP Home OEM - czy - zestaw legalizacyjny

Autor: Borafu <borafu_NIELUBIESPAMU_at_gazeta.pl>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 22:46:19 MET

Michal Biek napisał(a):

> Aha! :-)
> 5 PC/XP Home to niby cokolwiek innego niż (5 computers) jak to określa
> licencja?
Ojej. Czy aby nie zaczynasz trollować? Bo coraz trudniej mi uwierzyć, że
nie rozumiesz tego co piszę...

Źle interpretujesz zastrzeżenie. 5 PC/XP Home to "5 computers", a 10
PC/XP Home to "10 computers".
EULA zabrania ci podłączyć te 10 na raz do PC/XP Home.
Ale możesz je legalnie i jednocześnie podłączyć do Samby, XP Prof, albo
Win2003Srv (domena odpada, to wiemy).

> Przyjąłem, że rozmawiamy o standardowej sieci firmowej ze serwerem, a
> nie o dziwolągach.
Czy wg Ciebie w standardowej sieci firmowej do każdej stacji roboczej
łączą się pozostałe stacje robocze ????

Bo dla mnie standardowa sieć firmowa z serwerem działa tak, że stacje
łączymy z serwerem, a nie ze sobą. Nie ma więc żadnej potrzeby by łączyć
więcej niż 5 komputerów *do stacji roboczej*. I to bez względu na ilość
tych stacji.
Czyli EULA XP Home nie będzie złamana nawet przy 50 XP Home w jednej
sieci z serwerem. EULA serwera zaś nie jest tematem tej dyskusji.

> BTW Home (do domowego użytku) z założenia nie nadaje się do rozwiązań
> firmowych :-).
A tu akurat zgadzam się.

Pozdro

--