Re: XP i synchronziacja czasu :)

Autor: Marsjanin <11.2006.usenet_at_marsjanin.tk>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 12:23:40 MET

  Rok 2006 - grudzień. Dokładnie to niedziela, 3-go. Nieco po 11-ej.
  Nagle zza rogu Roman Sąsiada wrzuca na pl.comp.os.ms-windows.winnt:

> Ja po prostu ustawiałem tym poleceniem serwer SNTP z którego system
> ma korzystać i reszta mnie nie interesowała. Z tego co pamiętam
> odpowiednimi wpisami w rejestrze można było wymusić częstotliwość
> aktualizacji inną niż domyślna.

I tu mam dwie wątpliwości: rozumiem, że wpisuję sobie na przykład:

net time /setsntp:time.nist.gov

(i tu ciekawostka, wpisałem to raz, przy poprzedniej sesji windows i
jak widzę przy:

net time /querysntp

...Windows zapamiętał mój serwer. Jednak polecenie:

net time /set

...nie może odnaleźć serwera.
Poza tym, niektóre serwery pracują w UDP, niektóre (jak np.
vega.cbk.poznan.pl) w TCP, jak to jest rozwiązane?

Na w/w stronie było też coś o zatrzymywaniu i uruchamianiu (net
stop/stert) usługi w32time - po co to? Oraz o wykonywaniu polecenia
w32tm -once - żeby jak rozumiem, sprawdzić, co się dizeje z tym
czasem... No nie rozumiem, u mnie w32tm -once wyświetla to samo
niezależnie, czy w32time jest uruchomiona czy nie.

> Da się, np takim prościutkim i darmowym programikiem
> http://nettime.sourceforge.net/

Wygląda nieźle, choć jak się da w systemie, to będzie lepiej -
niemniej jakby co wolałbym też nie krzyżować tych programów (usługi
czasu i nettime) i upewnić się czy usługa czasem nie jest
uruchomiona...

--
  Pozdrawiam,  Marsjanin.  MSN :  marsjanin.tk@hotmail.com
  Na nadmorskich plażach panuje syf! Najgorsze jest deptanie po niedopałkach.