Re: CHKDSK oszalał, przeczy sam sobie.

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 03:43:24 MET

Użytkownik "Marsjanin" <11.2006.usenet@marsjanin.tk> napisał w wiadomości
news:17jsv2qud4sto.dlg@marsjanin.tk...
> Rok 2006 - grudzień. Dokładnie to niedziela, 3-go. Nieco po 2-ej.
> Nagle zza rogu Marsjanin wrzuca na pl.comp.os.ms-windows.winnt:
>
> Nie będę robić cancela, bo zbyt się natrudziłem przy tamtych
> wypocinach... Ale... Czy zbyt rychłe odpalenie CHKDSK, jeszcze przed
> załadowaniem różnych usług oraz programów z autostartu, może skutkować
> takimi fałszywymi alarmami? Bo CHKDSK uruchomiony po dwóch minutach od
> startu kompa przebiega bez problemu... :-O

IMHO może, bo to może być otwieranie, zamykanie, przepisywanie, etc. różnych
plików przez startujące usługi. Usługa otworzy plik, w tym momencie "cyknie"
go sprawdzacz i wykryje błąd, 5 sekund przed, 5 po, i błędu niet. Dlatego
też dobrze chkdsk sprawdzać bez uruchomionych innych progsów. Poza tym,
systemowej partycji nie sprawdzisz z parametrem, z powodu niemożności
zablokowania dysku na wyłączność, zaproponuje sprawdzenie on-boot.
(Wyobrażasz sobie, by system mial sobie koryto odmontować?) :)
A to, co napisałeś o sprawdzaniu spod K.O., to tak ma, i to jest IMHO
normalne.

Sprawdź to kilka razy, czy jak system się wczyta w całości, to wyrzuci
błędy, czy nie.

--
LH
W przypadku kontroli ten bez biletu to tez nie zlodziej ...