Re: Co robi mój dysk,

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Sat 02 Dec 2006 - 22:35:57 MET

*Ikar* napisał(a):
> Użytkownik "goomish" <gum12-bez.tego@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> - Na firewallu outpost poblokowałem kontakt z netem wszystkim programom z
> wyjątkiem tych, które powinny tj. IE, OE i Winda jako taka
> - Auto update:tak ustawiłem że jeśli jest nowa poprawka to mnie informuje w
> dymku i wtedy ściąga jak to zaakceptuję

OK. Tyle, że "świecenie lampki dysku" oznacza przecież nie tylko zapis na
dysku (coś się ściąga) ale również odczyt - czyli na przykład uruchomienie
jakiegoś programu sprawdzającego aktualizacje czy coś w tym stylu. A to,
że firewall blokuje im dostęp do netu to już inna sprawa. Dysk się
"zakręcił" i lampka się zapaliła :)

> - Nic z rodziny Visual Studio/.Net nie instalowałem jako narzędzia
> programistyczne. Chyba że ta platforma jest instalowana np. przez Offica czy
> inną aplikację, ale to nie wiem czy możliwe

Miałem na myśli .Net Framework. Jest wymagany przez coraz większą liczbę
programów (podobnie jak np. hmm... konkurencyjny? Java Runtime
Environment, więc może to kiedyś tam zainstalowałeś. Dostępny na Windows
Update (jako aktualizacja niekrytyczna) i jako paczka na
download.microsoft.com.

> A co to jest takiego ?? Co on tam robi konkretnie przy tej optymalizacji ?

Zmienia położenie na dysku (i chyba defragmentuje) niektóre pliki w celu
przyspieszenie startu systemu ->
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/ed01b95b-b36c-4630-bd50-df375ae86e2a1033.mspx?mfr=true
(fragment zatytułowany "BootOptimizeFunction").

Reasumując: To co się uruchamia (i /lub zapisuje na dysku) w czasie
bezczynności systemu musisz odnaleźć sam - to może być właściwie
cokolwiek. Łącznie z samym Windowsem :) który przecież praktycznie bez
przerwy coś tam sobie zapisuje albo odczytuje z dysku.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]