CHKDSK oszalał, przeczy sam sobie.

Autor: Marsjanin <11.2006.usenet_at_marsjanin.tk>
Data: Sat 02 Dec 2006 - 18:00:27 MET

                        Witam.

Windows 2000 Pro.

Po zabawie w uszkodzonym modułem RAM, CHKDSK oszalał i zaprzecza sam
sobie.

Odpalony z przełącznikiem "/f", czyli w trybie międzybootowym, nie
znajduje żadnych błędów. "/r" też robiłem i powierzchnia dysku jest
OK.

Zawsze po ponownym uruchomianiu kompa, obojętnie, czy w trybie zwykłym
czy awaryjnym i obojętnie, a którego konta, pierwsze przejście CHKDSK
znajduje błędy na C: (oczywiście ich nie usuwa, sugeruje tylko "/f"),
natomiast DRUGIE i każde kolejne przejście już błędów nie stwierdza!
Aż do kolejnego reboota. Oto, jak to wygląda - i co z tym zrobić?

Microsoft Windows 2000 [Wersja 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Administrator>chkdsk
Typ systemu plików to NTFS.
Etykieta woluminu: WIN2K.

OSTRZEŻENIE! Nie określono parametru F
Uruchamianie programu CHKDSK w trybie tylko do odczytu.

CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 3)
Ukończono sprawdzanie plików.
CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 3)
Ukończono weryfikację indeksów.
CHKDSK odzyskuje utracone pliki.
CHKDSK sprawdza deskryptory zabezpieczenia (poziom 3 z 3)
Ukończono sprawdzanie deskryptorów zabezpieczeń.
CHKDSK wykrył wolne miejsce oznaczone jako przydzielone w
mapie bitowej głównej tabeli plików (MFT).
CHKDSK wykrył wolne miejsce oznaczone jako przydzielone w mapie
bitowej woluminu.
System Windows znalazł problemy z systemem plików.
Aby je poprawić, uruchom program CHKDSK z opcją /F (naprawa).

   3582494 KB całkowitego miejsca na dysku.
   2529040 KB w 22686 plikach.
      6788 KB w 2031 indeksach.
         0 KB w uszkodzonych sektorach.
     35794 KB używanych przez system.
      9920 KB zajętych przez plik dziennika.
   1010872 KB dostępnych na dysku.

      2048 bajtów w każdej jednostce alokacji.
   1791247 ogółem jednostek alokacji na dysku.
    505436 jednostek alokacji dostępnych na dysku.

[...]

System Windows sprawdził system plików i nie znalazł żadnych
problemów.

--
  Pozdrawiam,  Marsjanin.  Yahoo! :  marsjanin_tk
  Gorąco wszystkim polecam piwa z ukraińskiego browaru Obołoń!