Re: Problem z kartą sieciową Realtek rtl8139 ?

Autor: domino[K.P.K.P.] <dsikor_at_op.pl>
Data: Wed 29 Nov 2006 - 22:00:53 MET

Sławomir Stępniak napisał:

> A jak już się połączy ktoś z tobą, to próbuj w jedną i w drugą
> przesłać jakiś wiekszy plik, i zmierz czas. Bo możliwe, że
> sprzętowo gra, a problem w systemie.

Przy przesyłaniu plików, szczególnie gdy ktoś ściąga coś z
mojego kompa, to wtedy przycina mi inne aplikacje w tym czasie robione.
Jakby coś się zapychało. Muszę poczekać wtedy aż pliki zostaną
przesłane, wtedy mogę normalnie pracować. To wszystko na SMB (samba
o której mówiłem wcześniej). Jeżeli pliki są ściągane z mojego
ftp'a (przy ograniczonej prędkości ok.2MB/s) to jest wszystko w
porządku. W trakcie wchodzenia na ftp nie ma problemu z czasem, od
razu się uruchamia (w przeciwieństwie do SMB).

>Własnie, systemy, macie
> w tej sieci pewnie różne, mówiłeś samba, czy SMB? różne Windowsy?
> Udostępniane, zamapowane zasoby, drukarki, na różnych OS.
> Inni też tak mają? z jakich systemów na jakie jest problem.

Tak. W sieci mamy różne systemy. Różne windowsy, różne linuksy. Z
każdego systemu SMB uruchamia się po pewnym czasie (około pół
minuty), nie od razu. Wejście przez SMB na innych użytkowników nie
sprawia takich problemów i nikt o takim problemie sobie nie przypomina
by kiedyś był.

> Może miesza obecność wi-fi.

Nie korzystam, cały czas ma disabled. Więc to chyba odpada.

>A jakiś administrator w tej sieci jest? popytaj

Jest. Ciężko go złapać, ale spróbuje zapytać.

Najbardziej problemy się uwidaczniają gdy gram w cs'a. Gdy na mapie
jest mało osób nie ma problemu, gdy jest dużo (powyżej 15) to wtedy
jest najgorzej. Pingi wtedy są kolosalne czasami.

Jeśli to nie sieciówka to może wina systemu lub jakiegoś kontrolera
który steruje podziałem procesów. Może to i wina procka(1,6GHz),
który może nie nadążać z przetwarzaniem pakietów. Ale wtedy
problemu z wejściem na SMB nie powinno chyba być. A może po prostu
coś hardwarem padło. Spróbuje jeszcze jakieś benchmarki zapuścić
na co się da, może się coś wyjaśni.

Pozdrawiam