Szyfrowanie danych [dluzsze]

Autor: kepork <keporkWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 13:01:01 MET

Mialem kiedys problem.
Ot, tak sobie "dla zabawy" zaznaczylem opcje szyfrowania kilku plikow (Win XP
pro). System wymagal reaktywacji wiec zrobilem sobie backup wszystkich waznych
i tych mniej waznych plikow. Po postawieniu na nowo systemu troszke sie
zdziwilem ze system nie chce mnie wpuscic do danych - okey.

Pytanie za 100pkt czy warto stosowac takie zbezpieczenie, szyfrowanie oferowane
przez Windows, w przypadku komputeraz przenosnego? Z jednej strony w przypadku
kradziezy i checi przejzenia zawartosci dysku podpinajac go do innego komputera
jest problem. Tak mi sie bynajmniej wydaje, ze pod np. Linuksem rowniez proba
otworzenia pliku bedzie nieudana. Z drugiej strony w przypadku awarii, co
czasem sie z roznych przyczyn zdarza nie mam mozliwosci (albo o niej nie wiem,
wowczas prosze o sprostowanie) odzysku. Osobiscie uzywam innego oprogramowania
ktore szyfruje dodatkowa partycje na ktorej trzymam dla mnie wazne i poufne
dane, jednak zainteresowalo mnie rozwiazanie M$.

Nadmienie ze nazwa konta uzytkownika byla identyczna jak z przed usunieciem
systemu. Troche czytalem, na temat SID'ow i metod jakie stosowane sa przy
algorytmie wiec odnosze wrazenie ze oferowane przez Windows zabezpieczenie
nalezy traktowac z rozwaga i tylko wowczas kiedy nie mamy innego narzedzia pod
reka. W przypadku upadku systemu pozostajemy na lodzie.

Takie jest moje zdanie - widze wiecej wad niz zalet.
Prosze o sprostowanie mnie jezeli sie myle.