Re: Odcięcie internetu o danej godz.

Autor: hostister <hostister_at_gmail.com>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 19:30:27 MET

Znalazłem inne rozwiązanie.

W harmonogramie zadań zrobiłem najpierw powiadomienie za pomocą
usługi posłaniec informacje za ile min nastąpi wyłączenie
Internetu:
- net send adress-ip za 5 min wyłączy się internet.

Następnie w wierszu poleceń wydałem polecenie:
netsh interface dump > siec1.txt (gdzie stworzył się plik siec1.txt z
ustawieniami aktualnymi adresu IP, maski i braki).

- Skopiowałem plik siec1.txt i nazwałem siec2.txt i zmieniłem w nim
adresy ip, maski i bramy.

Następnie zrobiłem plik wylaczenie.bat, w którym jest polecenie
netsh -f siec2.txt (polecenie to ustawi adres ip, maskę i bramkę z
podanego pliku gdzie zmieniłem ustawienia jakie były pierwotnie). W
drugim pliku koniec.bat netsh -f siec1.txt (analogicznie jak wyżej z
tym, że powróci do swoich pierwotnych ustawień adresów i bram).

W harmonogramie ustawiłem, że plik wylaczenie.bat ma się wykonać o
godz. 20:00, a więc zmieni się ip, maska, brama i dns, co jest
jednoznaczne z brakiem dostępu do sieci, natomiast drugi plik
przywraca pierwotny adres ip i maskę tylko jest jeden problem, bo
jeżeli ustawię, że ma on uruchomić się o 12:00 a nikt nie włączy
komputera o tej godz. to nadal będzie zmieniony ip na błędny i brak
dostępu. Wrzucenie go z kolei do autostartu nie wchodzi w rachubę, bo
po restartowaniu komputera wszystko wróciłoby do normy.

Macie jakieś rozwiązanie na ten problem? Chciałbym to zrobić bez
zbędnych dodatkowych programów.