Re: Poszukiwana pomoc w Wawie w sprawie hasła admina WinXP :-)

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 00:43:01 MET

** Arkadiusz Mizerski wrote:

> Chciałbym prosić o pomoc w odszyfrowaniu hasła administratora w WinXP
> SP2.

Próby *odszyfrowania* hasła są bez sensu, da się ale zajmie to lata,
więc się nie da z praktycznego punktu widzenia.

> Dostałem w pracy służbowego laptopa. Admin założył mi konto z
> ograniczeniami.

I chcesz je złamać? Podejrzewam, że skoro tak zrobił to stoi za tym
jakiś regulamin, którego chyba jako pracownik musisz przestrzegać.

Ale wiesz, że administratorzy często zdarza im się Internet
przeglądać? :) A podpisałeś się tu jak mniemam nawet nazwiskiem. ;)

No ale zakładam, że wiesz co robisz.

> Na laptopie jest tylko WinXP SP2 i Office 2003. Głupio tak mieć kompa
> (HP nx7400, duo core 1,83GHz, 1GB RAM, 100GB HDD) i nic nie móc
> zainstalować... :-)

Zależy co rozumiesz przez zainstalować. :) Ale np. binarki możesz sobie
wrzucić do swojego profilu i uruchomić?

> Chciałbym za pomocą konta admina moje konto przerobić też na
> adminowskie aby zainstalować parę programów.

Ale Twój administrator na to nie pozwala? Dlaczego go o to nie
poprosisz?

> Ale w razie czego będę musiał przywrócić stan pierwotny (skasować
> programy i przywrócić siebie jako ograniczonego użytkownika), więc
> hasło admina musi pozostać nietknięte.

> Pomożecie? :-)

Hasła nie wyciągniesz łatwo (choć jest to możliwe dysponując SPORĄ mocą
obliczeniową), możesz pobawić się w podmienianie plików trzymających
hasła ale w tym celu będziesz musiał wyjąć dysk i podłączyć do innego
systemu.