Re: Autoryzacja dostępu do LAN'u

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 18:34:32 MET

On Sat, 11 Nov 2006 18:21:35 +0100, Michał K. wrote:

> Witam
>
> W jednym z oddziałów skonfigurowałem switcha (3Com 4400) aby umożliwiał
> dostęp do sieci po MAC'ach. I niewiele czasu zajęło "wywrotowcom" aby
> umożliwić sobie nieautoryzowany dostęp do sieci. Oczywiście zaczęli
> podmieniac MAC'i. Doszło do tego, że stawiają sobie router z podmienionym
> MAC'iem i pracują bez ograniczeń...
> Jak więc dobrze skonfigurować całą sieć, aby skutecznie ukrócić takie
> praktyki ? Pytam o wszelkie wskazówki, o zwrócenie uwagi na takie czy inne
> rozwiązania, na sprowadzenie mnie na właściwy trop. Chodzi mi po głowie
> [...]

Wersja drastyczna :
Przeprowadzić rozmowę z "wywrotowcami", zagrozić sankcjami w przypadku
wykrycia, w razie braku współpracy zastosować sankcje dla przykładu.

Wersja techniczna :
Pobawić się w sprawdzanie TTL, przeanalizować np nmapem ewentualnych
klientów, zastosować inne techniki sprawdzenia kto na danym porcie jest
wpięty.

Ogólnie - pogadanki umoralniające połączone ze skutecznym działaniem dają o
wiele więcej niż szukanie na siłę rozwiązań. Pamiętaj : miękkie serce -
twarda dupa.

--
Pozdrawiam
Piotrek