Autoryzacja dostępu do LAN'u

Autor: Michał K. <a_at_a.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 18:21:35 MET

Witam

W jednym z oddziałów skonfigurowałem switcha (3Com 4400) aby umożliwiał
dostęp do sieci po MAC'ach. I niewiele czasu zajęło "wywrotowcom" aby
umożliwić sobie nieautoryzowany dostęp do sieci. Oczywiście zaczęli
podmieniac MAC'i. Doszło do tego, że stawiają sobie router z podmienionym
MAC'iem i pracują bez ograniczeń...
Jak więc dobrze skonfigurować całą sieć, aby skutecznie ukrócić takie
praktyki ? Pytam o wszelkie wskazówki, o zwrócenie uwagi na takie czy inne
rozwiązania, na sprowadzenie mnie na właściwy trop. Chodzi mi po głowie
SQUID, ale nie mam żadnego doświadczenia z nim i nie wiem czy jestem w
stanie własnie takim proxy rozwiązać mój problem. Być może IPSec też mi w
czymś pomoże ?
Zależy mi na całkowitym uniemożliwieniu dostępu do LAN'u, a więc korzystania
z Internetu, z zasobów w domenie (bo jest to sieć oparta o domenę Win 2000
Server) i generalnie wszystkiego. Oczywiście tylko dla tych kompów które
wypinają hosta i wpinają jego kabelek do swojego prywatnego sprzętu.
Struktura sieci jest prosta - wspomniany switch i serwer (jako kontroler AD,
serwer plików, DHCP), brama do netu to niezbyt skomplikowany router Asmaxa.

Z góry wielkie dzięki
Pozdrawiam