Re: XP OEM i downgrade - co z kluczem?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 09:59:02 MET

W artykule <ej1ca2$c4e$1@inews.gazeta.pl> Borafu napisał(a):

> Jest, ale nie ma mowy, że muszą być Twoje.
> Po prostu nie możesz używać lewych kopii.

Cytat z FAQ MS:
#v+
You (or the OEM on your behalf) may use the
media from any genuine Microsoft software for which it is legally licensed
to install the downgrade software, for example: Select, Open, Retail (FPP)
or system builder (E2E) media. (Note that the installation of a prior
version of Microsoft Windows using media supplied in connection with
another legally licensed computer does not affect the license status of
such other computer (i.e. You do not have to delete the earlier version
from the other PCs) - Microsoft is simply authorizing you to use this media
to accomplish the downgrade on the new computer system.)
#v-

"To use this media..." a klucz? :)

> Pożyczyć na czas instalacji, o ile masz od kogo

O nośnik się nie martwię, bo mam oryginalny. Problem jednak jest w samym
kluczu. Teoretycznie produkty MS starsze niż XP nie posiadały mechanizmu
aktywacji. Tym samym nie mają sprawdzania unikalności klucza.
Ale czy to znaczy, że klucz mam wziąć z tego samego oryginalnego nośnika
z którego instalować będę system? Teoretycznie tak by wskazywała logika,
ale wolę zapytać niż później się tłumaczyć (albo co gorsza łamać zasady
licencji i mieć przez to problemy).

Wiem, że jest tu kilka osób blisko związanych z MS i liczyłem iż któraś
z nich wypowie się jakie jest stanowisko MS w tej sprawie.

Jacek