Re: pliki wmv i wirusy

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 23:10:03 MET

** Michal Biek wrote:

> :-)
> "Babole" zawsze były, są i ... będą , nie tylko we WMP czy "Misiu"!

Ta, ale te w Misiu są dosyć dużego kalibru z reguły, np. ten z przed
kilku dni pozwala na uruchomienie kodu poprzez jedynie otworzenie
strony (no i pewnie włączonych skryptów).

> Ostatnia aktualizacja WMP dotyczyła luki w zabezpieczeniach WMP w
> zakresie obsługi PNG.

A ostatnia aktualizacja MSIE? Bo WMP używa MSIE.

> BTW obciążony automagicznie osobnik zajmujący się tematyką
> ms-windows.winnt nie powinien IMHO pisać "Nie wiem ..."!, bo wtedy
> np. ja też z tego nic nie wiem ...!;-) A wirusy jak to wirusy
> niekoniecznie potrzebują akurat "Misia", ino "Okna" czyli mniej
> więcej system a la durszlak.

Nie bardzo rozumiem co chciałeś powiedzieć, ale problem z MSIE polega
na tym, że jest zbyt mocno zintegrowany z shellem i przy okazji służy
do obrabiania danych pobranych z niezaufanych źródeł (Internet).

Np. VLC i Firefox nie są generalnie pewnie mniej zabugowione
(pozostawmy ta kwestię jako NULL - nie wiemy) ale błąd w jednym nie da
się wykorzystać w drugim. :)