czy XP obsluguje 4 rdzenie?

Autor: Kroolik Wodny <kojot_at_gamesnet.pl>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 15:00:17 MET

Mam na plycie glownej 2 opterony 270 w wiec
w sumie jakby 4 procesory.
Na stronach Microsoftu stoi jasno napisane, ze XP Professional
obsluguje tylko 2 procesory. Komputer sluzy jako stacja robocza
glownie do oprogramowania 3d (3dstudio itp).
Najpierw zainstalowalem XP tylko ze na starym dysku, pofragmentowanym
gdzie bylo malo wolnego miejsca. Menadzer zadan widzi 4 procesory
podczas prob renderingru w szyskie sa uzywane 100%.
Zmierzylem czasy testowych renderingow w 3dstudio.
Wtedy znajomy powiedzial ze XP nie obsluguje 4 procesorow
i nie nadaje sie dla mnie.
Potem zakupilem nowy czysty dysk i w celach testowaych
zainstalowalem na nim Win servwer 2003 64bit enterprise.
No i co sie okazalo - czas renderingow o okolo 30% szybszy
chociaz nie w kazdym programie. Na przyklad w cinebench
wynik taki sam.
I teraz nie wiem czy to zasluga serwera czy nowego dysku.
Chociaz dysku chyba nie, bo zrobilem szybkie pomiary predkosci
tych dyskow i nie bylo duzej roznicy.
Jak to jest z ta obsluga 4 procesorow w XP?
To pytanie chyba wazne skoro w przyszlym roku wchodza
do sprzedazy procesory 4 - rdzeniowe a nie kazdy sie
na viste od razu rzuci.

--
pozdrawiam