Przesiadka z W2K na W2k3 - "adprep.exe"

Autor: _Marcellus_ <tymoteusz_1_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Nov 2006 - 12:20:13 MET

Witam,

Dodaje Serwera W2K3 Std R2 jako dodatkowy kontroler do istniejacej
domeny W2K - aby przeniesc ustawienia W2K na W2K3 i potem z W2K zdjac
role kontrolera domeny na rzecz W2K3.

Ale podczas procesu dolaczania W2K3 do W2K wyskakuje blad - proszac o
uruchomienie narzedzia adprep.exe, bo inaczej nie chce sie podpiac.

Rozumiem ze chodzi o przygotowanie active directory na W2K i
"wyposazenie" jej w dodatkowe funkcje, ktore obecne sa w W2K3.

Wiem ze powinienem uruchomic najpierw adprep.exe /forestprep - a potem
adprep.exe /domainprep.

I. Czy powyzsza operacja jest na tyle bezpieczna ze moga ja uruchomic
nawet w trakcie pracy userow na serwerze W2K bez uszczerbku dla ich
zalogowanych kont? Czy lepiej wykonac to po pracy po uprzednim backupie
danych?
II. Czy jest znaczenie ktorego adprep.exe uzyje? Bo jeden jest na
pierwszej plycie z systemem w katalogu i386 - a drugi w katalogu
cmpnent/r2/adprep na drugiej plycie?
III. Czy uzycie parametrow /forestprep oraz /domainprep wystarczy - czy
w skladni polecenia dodac jeszcze inne parametry?
IV. Czy potem bedzie mozna juz bez problemu dolaczyc W2K3 do W2K - czy
jeszcze trzeba bedzie wykonac jakas operacje "doposazenia" W2K w nowe
fukcje?

Dziekuje za udzielone odpowiedzi i wskazowki.

Pozdrawiam,
Mariusz