dwa serwery na jednej maszynie

Autor: Irek/kajus44 <kajus44_at_wp.pl>
Data: Mon 06 Nov 2006 - 15:50:36 MET

Kiedyś chciałem udostępnić obraz z kamerki na stronie WWW. Na razie
doszedłem do tego, że założyłem u siebie w domu serwer (Alacer, pod
win2000prof), wszystko ładnie dział, mam stronkę, już prawie wiem jak zrobić
przekaz "live" - okazało się, że bezpłatne narzędzie ma Realnetworks (ci od
RealPlayera) - nazywa się RealProducer. W opisie doczytałem, że można do
przekazu użyć serwera www (protokół http) czyli to co ja mam, ale lepszy
będzie RealServer - protokół UDP jest "płynniejszy" i transmisia odbywa się
bez częstych zatrzymań.

I tu moje pytanie - czy na jednej maszynie mogą być dwa serwery? Czy serwer
to tylko program, czy coś co zamienia cały komputer w jeden wielki przyrząd
do wchodzenia i wychodzenia? Na razie z tego co czytałem wychodzi mi, w
zasadzie nic mi nie wychodzi bo im więcej czytam tym mam większy bajzel w
głowie. Wikipedia to faktycznie jak ktoś ją nazwał "zbiór pobożnych życzeń i
książka skarg
i wniosków", na innych stronach mylone są pojęcia, znajomy mówi "zainstaluj
sobie Ubuntu" (co ja, murzyn jestem?), Majkel posyła odnośnik do pakietu
"serwer+php+cośtam+cośtam". Po cholerę nawet na windowsie 95 była opcja
"pracuj jako serwer" jak do dzisiaj nikt mi po ludzku nie umie wytłumaczyć
jak to w zasadzie jest. :-/

Dobra, wyżaliłem się, lżej mi.

Tak że wracając do meritum - da się czy się nie da?
Dziękuję z góry.
Irek