Re: Przenoszenie programów w inna lokalizację

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 17:06:54 MET

Użytkownik "MB" <mirbi2_bezspamu@op.pl> napisał w wiadomości
news:eikvak$qpv$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> Ponieważ zwykle rozsądnych rad udzielasz:) chętnie posłucham uzasadnienia
> (może przy innej instalacji zrobie wtedy inaczej).
> Rzeczywiście nie widzę szczególnie "mądrego" uzasadnienia dla stosowanego
> przeze mnie podziału C-system D-programy E-Dane poza pewnego rodzaju
> logicznym uporządkowaniem. To znaczy mam pewne swoje prywatne
> uzasadnienia ale jako średni-fachowiec nie będę się tu wychylał z nimi :)
>
> W tej chcwili poza programami zainsatlowanymi na D:\ProgramFiles
> niektóre siedzą na C:\ProgramFiles (na przykład MSOffice nie chce cały
> zainstalować się na D i część układa na C).

Właściwie to sam sobie to uzasadnienie napisałeś. Niektóre programy nie
lubią trzymać swoich plików w innym miejscu niż domyślna lokalizacja, a
walka z programistami jest z góry skazana na niepowodzenie ;-). Robiąc
symlinka unikasz tego typu problemów.

> Na dodatek kilka programów zainstalowanych jest w folderze D:\Tools
> który ma podfoldery Grafika, GSM czy LAN. Tego typu uporządkowanie
> według mnie ułatwia zapanowanie nad mnogością zainstalowanych programów.

Uhm. Ja to robię nieco inaczej. Wewnątrz Program Files założyłem katalogi
_INTERNET, _MEDIA, _CD, _DVD, _SERWIS, _TEXT, _SHELL, _TOOLS i tam pakuję te
programy, które zamierzam wykorzystać w przyszłości w świeżo postawionym
nowym systemie. Poza tak jak piszesz, mam z nimi porządek i łatwo jest
odnaleźć aplkację której akurat szukam.

> I wszystko działa OK. Tylko rzeczywiście w pewnym momencie zaczyna
> brakować
> przestrzeni na C (na który przewidziałem 3GB) a nie chcę eksperymentować
> ze zmienianiem wielkości partycji. Stąd moja myśl o "przesunięciu" paru
> programów z C na D.

IMO jedynym powodem, dla którego ktoś mógłby zechcieć trzymać programy poza
systemem, jest szczupłość miejsca pod ewentualne obrazy partycji
systemowej - która musi pomieścić i system, i profile, i oprogramowanie, a
więc musi zająć co najmniej 5 do 10-20 GB. Ja nie widzę sensu robienia
mniejszej partycji. Zaś układ partycji możesz bezboleśnie zmienić przy
pomocy BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com , jest to
bardzo stabilny program, pozbawiony ograniczeń w wersji trial. Choć UPS też
by się przydał...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/