Re: WinXP i Win98 - jak to zrobić?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 03 Nov 2006 - 19:56:27 MET

Użytkownik "BraVo" <bartek1985WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
news:4207.000000bc.454b5aab@newsgate.onet.pl...

> Zrobiłem wg powyższej wskazówki, ale teraz uruchamia się tylko XP.
> Przypomnę jeszcze, że na partycji podstawowej C mam XP a na logicznej D
> Win98.
> Boot.ini wygląda teraz następująco:
>
> [Boot Loader]
> timeout=30
> Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
>
> [Operating Systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
> Professional" /fastdetect
> c:\Bootsect.dos="Windows 98"

      ^^^^^^^^
Rozumiem, że ten ostatni wiersz oraz plik Bootsect.dos powstał z użyciem
Bootpart? Jeśli tak, i jeśli po wybraniu tego wiersza z menu ntloadera
uruchamia się XP a nie Windows 98, to znaczy że w chwili wykonywania w/w
poleceń uruchamiał się Windows XP. A ja zaznaczałem, że ma się uruchamiać
Win98. Wykonaj teraz sys a: c: z DOS-owej dyskietki instalacyjnej Win98,
uruchom komputer z wierszem poleceń Windows 98, i jeszcze raz wykonaj
polecenie bootpart 0 c:\Bootsect.dos "Windows 98". W pliku Boot.ini
powstanie kolejny wpis, powstanie też nowy plik Bootsect.dos w którym
znajdziesz teksty odnoszące się do Io.sys, Msdos.sys oraz command.com czyli
do plików startowych Windows 98 (możesz go podejrzeć jakimś hexedytorem np.
Dos Navigatorem, Norton Commanderem etc). Na koniec wykonaj bootpart WINNT
BOOT:C:, żeby przywrócić ntloadera wraz z jego menu startowym.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/