Windows 2000 kontra Xp (a moze 2003??)

Autor: Hurricane4ever <hurricane4ever_at_o2.pl>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 15:47:40 MET

witam
mam taka zagwozdke - do tego czasu pracowalem na win 98 SE (tak tak - dlugo
ale... jaklos dawalem rade ;)) niedawno wymienilem sobie czesc podzespolow
(jakies 90% - zostaly mi dyski i flop :P ) i automatycznie win 98 odpadl
(brak steropwnikow, wsparcia itd itp)
no i tu pojawia sie pytanie - co dalej??
chodzi mi o to, ze
jako ze moja uczelnia nalezy do MSDNAA mam dostep do win 2K oraz do win XP
(jednak to jedynie pewnie do konca czerwca - obrony)
do tej pory z win2K mialem stycznosc w zasadzie tylko na laboratoriach itd
(programowanie itp) a win xp poniekad poznalem od strony "domowo-uzytkowej"
(syn "informatyk" - tatus ma komputer z XP w firmie -> reszte sobie
dospiewajcie :P)
interesuje mnie w zasadzie jedna kwestia - kompatybilnosc - chodzi o to, ze
czasm chcialbym sobie zagrac w Joint Ops (w zasadzie chyba jedyna gra, w
ktora gram :P) a slyszalem ze W2K ma czasem jakies problemy, a moze to juz
sie pozmienialo?? i co lepiej w moim przypadku wziac??? W2K Professional PL
czy W2K Server PL?? nastawiam sie chyba na W2K powoli bo uzytkowac moge go
dozywotnio :] - licencja MSDNAA ;), a z drugiej strony - jesli mam miec
problemy z kompatybilnoscia z roznymi programami/grami/czymkolwiek to....
robi sie troszke nieciekawie - dodatkowo sprawe komplikuje fakt ze jestem
typem "grzebacza" i czesto, gesto testuje jakies nowe programy itd itp - czy
W2K pod tym wzgledem wypada gorzej czy lepiej od XP??
no i ostatnia kwestia - czasem przydaje sie "cmd" ;)
konsola z XP bylaby w zupelnosci wystarczajaca - czy W2K posiada cus
takiego?? i jak tu ewentualnie wyglada kompatybilnosci z programami
dosowymi?? (lub np pragramami pisanymi w VS6 przeznaczonymi do dzialania
wlasnie pod konsola?? (wywolywanie z parametrami, brak GUI itd itp)
a moze lepszym pomyslem byloby zaopatrzenie sie w W2K3 R2??
moze ktos wie jak powyzsze wymagania realizowane bylyby wlasnie w tym
systemie??

z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
pozdrawiam