Re: OT Re: jak zabezpieczyc porty?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 26 Oct 2006 - 00:13:27 MET DST

Użytkownik "Borafu" <borafu_NIELUBIESPAMU@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ehoi14$m41$1@inews.gazeta.pl...
> Z faktami się nie dyskutuje, trudna sprawa ;-)

> Ale w towarzystwie Michała to mi jakoś lekko do takiej grupy trafić.

Mnie w to nie wkręcaj. Nie używam niczego co ma w nazwie Norton od
czasu, kiedy mój NAV 2003 zostal elegancko unieszkodliwiony przez robaczka
BugBear. Ale wracając do tematu - podejrzewam, że albo nie przyjrzałeś się
uważnie konfiguracji tego Nortona, albo jest ona niezwykle zagmatwana ;-), z
mocnym wskazaniem na tę drugą możliwość (no bo dwa porty "przepuścić" to już
trzeba umieć). Zwłaszcza jeśli dalej prawdą jest, że Norton stosuje różne
dziwne preferencje w doborze automatycznych regułek (ZTCP ukrytych przed
użytkownikiem), które bez pytania otwierają jego firewall przed różnymi
aplikacjami uznanymi przez Symanteca za "nieszkodliwe" - a może raczej
"skojarzone z firmą finansowo" ;-P. Swego czasu była o to cała afera, że NIS
przepuszczał różne adware typu Aureate bądź Conductant. Potem się z tego
podobno cichcem wycofali, ale baza z przepuszczanymi aplikacjami jest
zaszyfrowana i niepublikowana, więc kto ich tam wie jakie kwiatki się tam
jeszcze znajdują....

P.S. Trzecia możliwość to ta, że ten tester testuje porty routera, a nie
Twojej maszyny.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/